Verticalitat

El que a La Bressola s'anomena verticalitat (també es pot trobar descrit sota el nom de classes multi-nivell, classes multi-edat o, fins i tot, classes heterogènies) no és altra cosa que una organització escolar en la qual infants de diverses edats conviuen dins d'un mateix grup-classe, compartint projectes, tallers i tot tipus d'activitats d'aprenentatge.

A l'escola, els infants troben sovint llur primer grup de socialització fora de la mateixa família i aquest sovint està composat per un conjunt de companys de la mateixa edat. Això és justificable, ja que d'aquesta manera les dificultats a superar són semblants, les etapes a seguir són més coincidents i les eines per a afrontar aquests reptes són les mateixes. Justificable, doncs, però artificial i també limitat.

Estructurar una escola en verticalitat no vol dir simplement tenir mainada de diferents edats compartint una classe. No es pot parlar veritablement de verticalitat si aquests grups viuen subdividits, fent cadascú la seua feina, la de la seua edat i la sola cosa que comparteixen és un espai i un mestre. No es tracta de posar tres petites classes en un mateix espai i amb un sol referent, es tracta de construir un grup de treball, de descoberta i d'aprenentatge constituït per mainada de diferents edats, compartint tasques, activitats, reptes nous, ajudant-se els uns als altres, respectant els ritmes de cadascú, enfadant-se també amb aquell que se sol repenjar quan fem una activitat de grup i ell delega la feina als companys, vivint en societat, aprenent plegats.

L'organització de les escoles en verticalitat és una opció que esdevé enriquidora, fascinant, renovadora.

Suport

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar