Notícies

08-02-2013

La classe blanca a la Vall de Núria

El dia 16 de gener la classe Cerdanya vam marxar de classe blanca a la vall de Núria. En Tomàs de la classe Cerdanya ens ho explica.

Vam anar amb autocar fins a Ribes de Freser. Vam fer una parada per esmorzar i vam continuar el camí. Quan vam arribar a Ribes vam anar a l’estació del cremallera i vam esperar un poc.

Fins a Núria hi vam anar amb cremallera. El cremallera és un mitjà de transport que pot salvar desnivells molt grans. Un tren normal no suportaria el desnivell i cauria enrere. El paissatge que vèiem des del cremallera era molt bonic. Vèiem ple de neu i un bonic riu. El cremallera passava per dins de túnels.

Quan vam arribar a la vall vam anar a dinar i després vam prendre els esquis. La Manon i l’Aristides tenien una cadira amb esquís i tenien dos monitors que els pitjaven. Després en vàren aprendre i els monitors cada cop els pitjaven menys.

Aleshores vam començar el curs d’esquí. Van fer dos grups i cada grup tenia un monitor. El meu monitor es deia Pablo i era súper manyac. Ens vam fer una foto tots junts, els esquiadors , és a dir nosaltres, i els monitors.  Un monitor ens va fer la foto i nosaltres li vam tirar boles de neu.

Després d’esquiar vam pujar amb el telecabina fins a l’alberg. Allà a l’alberg vam espertinar i quan vam acabar va ser el moment de repartir habitacions i de decidir a quin llit dormiriem. Vam pujar les maletes i vam anar a sopar. Després de sopar una monitora ens va fer una xerrada sobre les allaus.

A la nit i abans d’anar a dormir vam fer una batalla de coixins a cada habitació i després ens vam trobar i vam fer una batalla tots junts que va durar un minut.

El segon dia al matí vam esquiar també. Jo vaig fer pistes verdes que es deien Roc Malé, Finestrelles i Eina.

A la tarda vam fer una batalla de neu, ninots de neu i una cursa en la que vaig arribar segon després de la Marta Fita.

Quan vam anar a buscar el telecabina per anar a l’alberg ens van explicar que l’havien aturat perquè feia massa vent. Així doncs vam agafar un cotxe de neu per arribar fins a l’alberg.

Un cop a l’alberg i després de dutxar-nos vam jugar a l’home llop i vaig perdre.

Al vespre vam sopar i després vam fer una discoteca amb els nins i nines de l’altra escola que era a l’alberg amb nosaltres. Mentre alguns ballaven altres jugavem al futbolín.

El dia següent vam fer multiactivitats. Vam tirar-nos amb tirineu i amb un tobogant de neu. Era molt bé perquè per pujar agafavem la cinta transportadora. Després vam fer una excursió amb raquetes fins un bosc on vam veure isards i muflons. Allà el monitor ens va explicar una llegenda del gegant Puigmal.

Finalment vam dinar i vam agafar el cremallera i després l’autocar per tornar cap a casa.

Ha estat una classe blanca genial!

Text escrit pel Tomàs Nogué

A la fotografia podem veure a la Manon esquiant.

Suport

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar